dinsdag 23 november 2010

Iets geks

Ik heb iets geks gedaan. Iets zots. Iets wat ik nooit gedacht had ooit te zullen doen.
Zotte dingen doe ik wel vaker, maar altijd vrij kleinschalig. Een blog beginnen bijvoorbeeld, een dagje Parijs heen en terug, of tijdens de lunch geen klassieke smos kaas maar een vette hamburger met gehakt en pickles bestellen. Héél af en toe ga ik verder en verleg ik mijn grenzen pas echt. Zo was ik net afgestudeerd toen ik me inschreef voor een zotte wedstrijd: win de vakantiejob van je leven. Bij Flair begod. Ik deed mee, won, en bleef plakken. Of die keer toen ik op een feestje recht op die zwarte krullebol waar ik al jaren een crush op had, toestapte. Die krullebol woont ondertussen bij mij.

Nu heb ik weer iets gedaan, en ik sterf nu al van de zenuwen. Of het is van excitement.
Ik heb een ticket naar Japan gekocht!
Tine, mijn allerliefste globetrotter-vriendin, here I come. Eindelijk. Na jaren van getwijfel en overpeinzingen weet ik het zeker, ik kom af. Ik, die nog nooit een voet buiten Europa heb gezet, en nog nooit langer dan 5 uur heb gevlogen, loop binnen vier maanden rond in Tokyo, Nagasaki, of whatever.

En aangezien ik geen Oosten-freak ben, en zelfs geen rijst, zeewier of sushi lust, is dit voor mij een geweldige stap.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er geen woorden voor.
    Enkel een vette *エリザ、万歳!*
    ようこそ日本!

    ps Nils at ook geen vis voor hij hierheen kwam, en luister, de laatste dag hebben we rauwe walvis en rauw paard naar binnen gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owkey, that helps. Thanks!
    FRÜHSTÜCK!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben twee weken in Japan geweest en vond het super!! Je zult je er vast en zeker niet vervelen. Het was er zelfs zo goed dat mijn zus het jaar nadien voor 7 maanden naartoe ging.
    groetjes Isolde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah super!
    ik wil ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai,de flair betaalt goed... ;-)
    Nee, super... wanneer ga je?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In maart.
    Laten we het een investering noemen.
    En de rest van het jaar droog brood eten..

    BeantwoordenVerwijderen